Publicaties
Groene Koers staat u terzijde bij het kiezen en communiceren van uw visie. Wij vertellen uw verhaal, in welke vorm dan ook: strategische documenten, brochures, magazines of boeken. We ontwikkelen het concept, schrijven rake teksten en zorgen voor beklijvende beelden. Bij de realisatie putten we uit een sterk netwerk van art directors, fotografen, webbouwers en drukkers.
Hand en Pols Revalidatie Nederland | Zorggids
In de zorg is het steeds moeilijker om aan voldoende medewerkers te komen. Tegelijk worden verzekeraars en verwijzers steeds kritischer op de zorg. Dit vraagt van zorgaanbieders dat zij laten zien wat ze waard zijn. Hoe onderscheiden ze zich in cultuur, zorgkwaliteit en duurzaamheid? Hand- en Pols Revalidatie vroeg ons een zorggids te maken die hun visie hierop uit de doeken doet. Die publicatie werd zo aantrekkelijk en toegankelijk dat ze ook als brochure dient.
Joke Storm | Biografie en leiderschapsgids
Joke Storm heeft een kleurrijke loopbaan achter de rug als verpleegkundige, politica, vakbondsvoorvrouw, bestuurder en toezichthouder. En ze heeft een belangrijke boodschap over vrouwelijker leidinggeven. Op haar verzoek schreven we haar verhaal op, interviewden interessante topbestuurders en trokken lessen. Zo ontstond De duit en de fluit: een autobiografie én praktische gids voor managers. Dit boek gaven we in eigen beheer uit (onze uitgeverij: Magma Publicaties).
Tilburg University, TU Eindhoven, Noord-Brabant, ’s-Hertogenbosch | Brochure
Data wordt wel de olie van de 21ste eeuw genoemd. Reden waarom overheden, wetenschap en bedrijfsleven data scientists naar hun omgeving of organisatie willen halen. De Brabantse universiteiten, de provincie Noord-Brabant en de gemeente ’s-Hertogenbosch bundelden de krachten op deze discipline in het initiatief JADS. We maakten voor deze vier opdrachtgevers een brochure die ondernemers en studenten werft. Daarbij werkten we met data-visualisatie.
Infotheek | Magazine circulaire IT
Infotheek, tegenwoordig Centralpoint, levert IT-hardware aan organisaties. Zij pionieren met circulaire oplossingen, zoals refurbished apparatuur. Dat verhaal wilden ze graag kwijt aan een breed publiek. Met ontwerpbureau Curve ontwikkelden we een compleet nieuw relatiemagazine dat die boodschap op toegankelijke wijze vertelt. Het magazine verscheen in een papieren en een digitale versie.